KWIECIEŃ
KOTKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„MUZYKA WOKÓŁ NAS”/02.04-05.04/
„DZIEŃ I NOC”/08.04-12..04/
„W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”/15.04-19.04/
„DBAMY O NASZĄ PLANETĘ”/22.04-26.04/
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
-rozbudzanie zainteresowań zwierzętami egzotycznymi;
-rozwijanie myślenia matematycznego, doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkrecie, stosowania liczebników głównychi porządkowych;
-doskonalenie umiejętności stosowania poprawnych form gramatycznych podczas opisywania wyglądu zwierząt egzotycznych;
-kształtowanie właściwych postaw i zachowań ekologicznych;udział w Marszu Ekologicznym;
-rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej;
-rozwijanie umiejętności tworzenia prac plastycznych związanych z aktualnie omawianą tematyką;
-kształtowanie sprawności fizycznej.
2. Tematy kompleksowe:
„Zwierzęta egzotyczne” (02.04.2024 – 12.04.2024)
„Dbamy o środowisko – Dzień Ziemi” (15.04.2024 – 26.04.2024)
LUTY
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
-kształtowanie nawyków dbania o rośliny,
-zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi;
-kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji;
-kształtowanie umiejętności wspólnej kulturalnej zabawy przy muzyce – udział w zabawie karnawałowej organizowanej w przedszkolu;
-kształtowanie sprawności ruchowej;
-kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami;
-wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
Tematy kompleksowe:
„Zielony ogródek w środku zimy” (29.01.2024 – 02.02.2024)
„W karnawale” (05.02.2024 – 09.02.2024)
„Bezpieczne ferie zimowe” (12.02.2024 – 23.02.2024)
TYGRYSKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
-Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
-Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej.
-Utrwalanie znajomości tańców o różnym charakterze.
-Doświadczanie przyjemnych doznań wynikających z udziału we wspólnych zabawach i konkursach.
-Kształtowanie u dzieci postawy kulturalnego zachowania się w czasie balu przedszkolnego.
-Wzbogacenie słownictwa poprzez nazywanie i określanie różnych domów.
-Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
-Uświadomienie potrzeby dbania o przyjaźń, miłość i szacunek w rodzinie.
-Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie informacji o relacjach rodzinnych.
Tematyka kompleksowa:
BALE, BALE W KARNAWALE (5.02-9.02)
ZIMA NIE JEST ZŁA (12.02-23.02)
W DAWNYCH CZASACH (26.02-1.03)
PSZCZÓŁKI
ZADANIA WYCHOWAWCZE:
-Wywoływanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy
w przedszkolu. Poznanie ozdób karnawałowych..
-Zapoznanie z pracą kucharza i fryzjera – poznanie czynności jakie wykonują oraz narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tych zawodów.
-Rozumienie znaczenia użyteczności pracy kucharza i fryzjera.
-Pokonywanie niechęci przed wizytą w salonie fryzjerskim.
-Dostrzeganie różnorodności sklepów i ich specyfiki- wdrażanie do kulturalnego zachowania się w sklepie.
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. „Idziemy do fryzjera” 29.01 – 02.02
2.„Karnawałowe zabawy” 05.02 – 09.02
3. „Zima jest wesoła” 12.02 – 23.02
4. „Poznajemy różne sklepy” 26.02 – 01.03
KOTKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„TYDZIEŃ UŚMIECHU”/29.01-02.02/
„ZABAWA KARNAWAŁOWA”/05.02-09.02/
„ZABAWY NA ŚNIEGU”/12.02-23.02/
„MALI BADACZE”/26.02-01.03/
STYCZEŃ
ORŁY
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
-Świadome doświadczanie upływu czasu.
-Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
-Budowanie relacji z babcią i dziadkiem.
-Poszerzenie wiedzy na temat igrzysk olimpijskich; poznanie symboli olimpijskich .
-Doskonalenie motoryki małej i sprawności grafomotorycznej.
Tematyka kompleksowa:
-Nowy rok 01.-05.01.2024r.
-Zimowa olimpiada 08.-15.01.2024r.
-Malujemy kolorowy świat 15.-19.01.2024r.
-Święto babci i dziadka 22.-26.01.2024r.
-Dbamy o swoje zdrowie 29.01.-02.02.2024r.
TYGRYSKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy;
rozwijanie ekspresji twórczej przy użyciu materiałów wtórnych;
zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną;
doskonalenie orientacji czasowej,
utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i symboli z nimi związanych;
doskonalenie umiejętności muzycznych;
poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu;
poszerzenie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych;
doskonalenie kompetencji matematycznych – lateralizacja, kodowanie;
doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów
i doświadczeń; doskonalenie umiejętności stawiania hipotez, ich weryfikacji i wyciągania wniosków;
wzbudzanie szacunku do osób starszych; doskonalenie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania innych; przygotowanie przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka;
doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dys‑ cyplin sportowych;
rozwijanie sprawności motorycznej;
kształtowanie umiejętności przegrywania, cieszenia się z wygranej innych;
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie bajek i baśni;
odróżnianie elementów prawdopodobnych od nieprawdopodobnych (fikcyjnych od realnych);
przypomnienie polskich legend i ich bohaterów.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Witamy Nowy Rok” (02.01-05.01),
,,Co można robić zimą?” (08.01-12.01),
„Zimowe mistrzostwa sportowe” (15.01-19.01),
„Święto Babci i Dziadka” (22.01-26.01).
„Bajki, baśnie i legendy” (29.01 -02.02)
PSZCZÓŁKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
– wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku; dostrzeganie zmian występujących w otoczeniu pod wpływem opadów śniegu; rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem; uwrażliwianie na piękno zimowego krajobrazu.
– kształtowanie uczucia przywiązania do swojej rodziny; okazywanie szacunku osobom starszym; określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami; czerpanie radości z przygotowywania upominków bliskim osobom.
-rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w zimie;
– obserwowanie ptaków gromadzących się w karmniku, rozpoznawanie i nazywanie niektórych z nich, np. wróbla, gołębia, sikorki.
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
02.01. – 05.01. „Zimą pamiętamy o ptakach”
08.01. – 12.01. „Mroźna zima”
15.01. – 19.01. „Kochana Babciu, Kochany Dziadku”
22.01 – 26.01 „Pani kucharka”
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
– Dostrzegamy przemijanie czasu, zmienność pór roku, utrwalamy nazwy dni tygodnia, poznajemy nazwy poszczególnych miesięcy.
– Reprezentujemy nasze przedszkole na Między Przedszkolnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek w podziemiach kościoła Św. Piotra Apostoła w Wadowicach
– Uczestniczymy w przedszkolnym kolędowaniu, zacieśniamy więzi wśród naszej przedszkolnej rodziny, nawiązujemy do tradycji śpiewania polskich kolęd i pastorałek
– Dokarmiamy ptaki zimą, próbujemy je rozpoznawać i nazywać, uczymy się empatii, stajemy się odpowiedzialnymi za ich życie
– Kształtujemy uczucie przywiązania do najbliższych członków rodziny, w szczególności do babci i dziadka i to nie tylko z okazji ich święta
– Przygotowujemy się do obchodów „Dnia babci i dziadka”- prezentujemy program słowno-muzyczny, wręczamy upominki, zapraszamy do wspólnej zabawy i organizujemy dla nich mały poczęstunek.
Tematy kompleksowe :
„Tydzień za tygodniem” / 27. XII – 5.I /
„Pamiętamy zimą o ptakach” / 8.I – 12. I /
„Kocham babcię i dziadziusia” / 15.I – 26.I /
GRUDZIEŃ
MISIE
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
– rozwijanie słownika czynnego dzieci;
– rozwijanie sprawności motorycznej dzieci;
– kształtowanie sprawności fizycznej – szybkości i zwinności, wzmacniania mięśni ramion i nóg;
– rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu;
– kształtowanie umiejętności dzielenia się zabawkami;
– kształtowanie percepcji wzrokowej i spostrzegawczości;
– kształtowanie percepcji słuchowej;
– rozwijanie orientacji przestrzennej;
– rozwijanie logicznego myślenia;
– kształtowanie umiejętności liczenia;
– rozwijanie i doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej;
– rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym;
– rozwijanie ciekawości poznawczej;
– kształtowanie poczucia rytmu;
– doskonalenie umiejętności wokalnych;
– doskonalenie sprawności manualnej;
– rozwijanie wrażliwości sensorycznej;
– doskonalenie małej motoryki;
– kształtowanie koncentracji uwagi;
– rozwijanie umiejętności społecznych;
– czerpanie radości z przygotowań do świąt;
– tworzenie ciepłej świątecznej atmosfery.
Tematy kompleksowe:
– „Spotkanie ze Świętym Mikołajem okazją do prezentacji nabytych umiejętności” /04.12 – 15.12/
– „Świąteczne zwyczaje przy wigilijnym stole, a za oknem zima…” /18.12- 29.12/
TYGRYSKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
-Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
-Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
-Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń.
-Zapoznanie z postacią Św. Mikołaja i tradycją obdarowywania prezentami.
-Wzbogacenie słownictwa o pojęcia związane ze Świętami Bożego Narodzenia.
-Uwrażliwienie na pielęgnowanie tradycji bożonarodzeniowych.
-Utrwalanie znajomości pojęcia: para.
-Kształtowanie umiejętności porównywania wielkości i długości.
-Doskonalenie umiejętności budowania zdań w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym.
-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w okresie zimowym.
Tematyka kompleksowa:
-GRUDNIOWE ŻYCZENIA (04.12-8.12)
-ŚWIĘTA ZA PASEM (11.12-15.12)
-ŚWIĄTECZNE TRADYCJE (18.12-29.12)
KOTKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA”/27.11-01.12/
„LISTY DO MIKOŁAJA”/04.12-08.12/
„ZAPRASZAMY NA PRZEDSTAWIENIE”/11.12-15.12/
„ŚWIĄTECZNY CZAS”/18.12-29.12/
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
-przybliżenie dzieciom postaci Kornela Makuszyńskiego oraz jego twórczości;
-zapoznanie dzieci z tradycją mikołajek;
-doskonalenie wypowiadania się na temat swoich marzeń;
-doskonalenie umiejętności matematycznych;
-doskonalenie orientacji czasowo-przestrzennej,
-poszerzenie wiedzy dzieci na temat poczty, zapoznanie z pracą listonosza;
-doskonalenie umiejętności uważnego słuchania oraz wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu;
-utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych;
-rozwijanie umiejętności plastycznych oraz muzycznych;
-rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej;
-przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym .
Tematy kompleksowe:
„Kornel Makuszyński naszym patronem” (27.11.2023 – 01.12.2023)
„Czekamy na Świętego Mikołaja – szanujemy zabawki” (04.12.2023 – 08.12.2023)
„Na poczcie” (11.12.2023 – 15.12.2023)
„Spotkanie przy wigilijnym stole” (18.12.2023 – 22.12.2023)
„Tydzień za tygodniem” (27.12.2023 – 29.12.2023)
LISTOPAD
TYGRYSKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
-Utrwalenie nazw członków rodziny.
-Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zdjęć rodzinnych.
-Doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami czasu: dawniej, dziś i w przyszłości.
-Kształtowanie postawy szacunku dla osób starszych.
-Pogłębianie poczucia przynależności do rodziny.
-Kształtowanie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach.
-Utrwalenie wiedzy dotyczącej zmian przyrodniczych związanych z nadejściem zimy,
-Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych.
-Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zawodów wykonywanych przez ludzi i atrybutów z nimi związanych.
-Poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy zawodów.
-Doskonalenie umiejętności dostrzegania i budowania związków przyczynowo-skutkowych.
-Poszerzenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych.
-Poznanie twórczości Kornela Makuszyńskiego.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
,,Listopadowe wspomnienia” (30.10-03.11)
,,Zimno coraz zimniej” (06.11-10.11)
„Jesienna pogoda” (13.11-17.11)
„Poznajemy bajki Kornela Makuszyńskiego” (20.11-24.11)
,,Kim będę jak dorosnę”(27.11-01.12)
ORŁY
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
-Rozwijanie zainteresowań dziecięcą literaturą.
-Poszerzanie wiedzy o legendach, historii Polski i rozumienie wydarzeń historycznych.
-Budowanie postawy patriotycznej.
-Planowanie. Liczenie. Przewidywanie. Ćwiczenie umiejętności liczenia.
-Poznanie pracy bibliotekarza. Wzbogacenie słownictwa dotyczącego biblioteki.
-Wspólne świętowanie Imienin Przedszkola: planowanie i realizacja wystawienia bajki dla innych grup przedszkolnych, dla Szkoły.
PSZCZÓŁKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
-Dostrzeganie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w kontaktach bezpośrednich.
-Poznanie sposobów chronienia się przed deszczem.
-Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.
-Zapoznanie z ptakami odlatującymi do ciepłych krajów – bociany.
-Poszerzenie wiadomości na temat wybranych zwierząt leśnych oraz ich sposobu przygotowywania się do zimy, uwrażliwianie na ich potrzeby.
-Prowadzenie ćwiczeń i zabaw rozwijających percepcję słuchową.
-Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
-Kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych: mały, duży, większy, mniejszy, największy, długi, dłuższy i liczenia w zakresie 5, porównywanie liczebności.
-Zapoznanie z patronem przedszkola i jego twórczością.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. ,,Deszczowe i chłodne dni ” 30.10-03.11
2. „Gdy robi się coraz chłodniej – ludzie i zwierzęta
przygotowują się do zimy ” 06.11 – 17.11
3.„Czyste przedszkolaki” 20.11-24.11
4. ,,Poznajemy bohaterów bajek Kornela Makuszyńskiego” 27.11-01.12
BIEDRONKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
– Dostrzegamy uroki późnej jesieni – potrafimy znaleźć sposób na nudę
w deszczowe dni .
– Próbujemy wymienić charakterystyczne cechy dla późnej jesieni, nazywanej „szarugą jesienną”.
– Poznajemy ważną rolę dwóch zawodów: szewca i krawca, w codziennym życiu człowieka.
– Cały czas realizujemy projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – zapraszamy do wspólnego czytania swoich rodziców
– Kształtujemy postawy patriotyczne już od najmłodszych lat – bierzemy udział w wspólnej recytacji wiersza Wł. Bełzy „ Kto ty jesteś?”, w wieczornicy patriotycznej przygotowanej przez dzieci i panie z gr. „ Kotki” i oraz w akcjach
„ Szkoła do hymnu” i „Szkoła pamięta”
TEMATY KOMPLEKSOWE
– „ Jesienna szaruga” ( 30.X – 10.XI )
– „ Już blisko zima – ubieramy się ciepło” ( 13.XI – 24.XI )
PAŹDZIERNIK
TYGRYSKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
,,Jesień w parku i lesie” (02.10-06.10)
,,Zabawy na jesienne wieczory”(09.10-13.10)
,,Dbamy o zdrowie”(16.10-20.10)
„ Zwierzęta domowe” (23.10-27.10)
KOTKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
-Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.
-Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
-Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
-Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2 poznanie kształtu liter e, E drukowanej i pisanej.
-Doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów.
-Zapoznanie dzieci z elementarnymi zasadami ruchu drogowego.
-Poznanie znaków drogowych, opisywanie znaczenia i rodzajów znaków drogowych.
-Doskonalenie umiejętności segregowania według określonych cech.
-Rozumienie znaczenia symbolu.
-Rozumienie pojęcia sad, rozpoznawanie i nazywanie drzew i krzewów owocowych.
-Utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
-Rozwijanie procesów poznawczych – spostrzeganie, pamięć, uwaga, myślenie.
-Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
-Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
-Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„JA I MOJA RODZINA”/02.09- 06.09/
„BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA”/09.09- 13.09/
„JESIEŃ WPARKU I OGRODZIE”/16.09-20.09/
„POBAW SIĘ ZE MNĄ”/23.09- 27.09/
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
– dzieci utrwalają nazwy owoców i warzyw krajowych i egzotycznych
– przełamują bariery smakowe i próbują zjadać warzywa i owoce w formie surowej i gotowanej
– poznają potrzeby, dla których warto jeść warzywa i owoce
– czerpią radość z obchodów świąt nietypowych: Dnia marchewki, Dnia Zwierząt, Światowego Dnia uśmiechu, Dnia drzewa, Światowego Dnia Mycia Rąk, Dnia Dziewczynki, Dnia Praw Dziecka
– właściwie rozpoznają symptomy jesieni, dostrzegają jej uroki w parku miejskim
– poznają mieszkańców lasu
– starają się przestrzegać umów zawartych w kontrakcie grupowym
Tematy kompleksowe:
„ Owoce i warzywa ” / 2.10 – 13.10 /
„Jesień w parku i w lesie” / 16.10 – 27.10 /
MOTYLKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„W zdrowym ciele zdrowy duch”/ 02.10 – 06.10/
„ Jesienią w parku”/ 09.10 – 13.10/
„Jesienią w lesie ”/16.10 – 20.10/
„Przygotowania do zimy”/23.10 –28.10/
WRZESIEŃ
TYGRYSKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu
Poznanie najbliższego otoczenia i niektórych pomieszczeń przedszkolnych, integracja grupy przedszkolnej
Utrwalenie zasad bezpieczeństwa, rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Rozpoznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy (czytanie globalne)
Doskonalenie umiejętności prezentowania pamiątek z wakacji (tworzenie kącika wspomnień)
Rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia
Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, zwracanie uwagi na ich piękno.
Wprowadzenie liczby i cyfry 1
Tematyka kompleksowa:
„W przedszkolu” (01.09-08.09)
„Wakacyjne wspomnienia” (11.09-15.09)
„Jestem bezpieczny na drodze”(18.09-22.09)
„Dary jesieni”(25.09-29.09)
ORŁY
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
TYGRYSKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu
Poznanie najbliższego otoczenia i niektórych pomieszczeń przedszkolnych, integracja grupy przedszkolnej
Utrwalenie zasad bezpieczeństwa, rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Rozpoznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy (czytanie globalne)
Doskonalenie umiejętności prezentowania pamiątek z wakacji (tworzenie kącika wspomnień)
Rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia
Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, zwracanie uwagi na ich piękno.
Wprowadzenie liczby i cyfry 1
2. Tematyka kompleksowa:
„W przedszkolu” (01.09-08.09)
„Wakacyjne wspomnienia” (11.09-15.09)
„Jestem bezpieczny na drodze”(18.09-22.09)
„Dary jesieni”(25.09-29.09)
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
– Dzieci po wakacyjnej przerwie przypominają i utrwalają sobie imiona rówieśników z grupy, poznają nową drugą nauczycielkę, która rozpocznie pracę na oddziale oraz nową panią woźną.
– Zaznajamiają się również z wyposażeniem nowej sali, zwłaszcza z poszczególnymi kącikami zainteresowań oraz z łazienką i z nową lokalizacją półeczek w szatni, zapamiętują swój nowy znaczek rozpoznawczy.
– Zawierają pierwsze umowy pozwalające bezpiecznie korzystać ze sprzętu znajdującego się na terenie sali zajęć i na terenie ogródka przedszkolnego
– Zwracamy uwagę na bezpieczne pokonywanie schodów wychodząc na spacer czy do ogródka przedszkolnego
– Zawieramy „kontrakt grupowy”, który będzie obowiązywał wszystkich w bieżącym roku szkolnym
– Poznajemy podstawowe zasady ruchu drogowego, pewne wiadomości utrwalamy z ubiegłego roku.
Tematy kompleksowe:
„Po wakacyjnej przerwie witamy się przedszkolu” /1.09- 15.09./
„Bezpieczna droga do przedszkola – / 18.09 – 29.09 /
PSZCZÓŁKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
MOTYLKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„W przedszkolu”/01.09 – 08.09/
„Moja miejscowość”/ 11.09 – 15.09/
„Ja, ty i środowisko”/18.09 – 22.09/
„Dary jesieni na talerzu”/25.09 –29.09/
MISIE
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
w zakresie doświadczeń emocjonalno – społecznych:
– wdrażanie do życia w grupie społecznej przez naukę wspólnej zabawy, uczestniczenie w zajęciach z całą grupą, utrwalanie imion koleżanek i kolegów;
-wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy, w tym zabawy zabawkami przedszkolnymi, oraz do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce;
– poznanie zasad dotyczących bezpieczeństwa podczas korzystania z zabawek
i sprzętu ogrodowego oraz nauka ich przestrzegania;
– kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – mycie rąk po zabawie i przed posiłkami.
w zakresie doświadczeń sensoryczno – motorycznych i poznawczych:
– kształtowanie umiejętności słuchania i obserwowania;
– rozwijanie sprawności ruchowej;
– uczenie na reagowanie na sygnały słowne i dźwiękowe;
– rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
– wdrażanie do umiejętnego poruszania się w kole wiązanym.
Tematy kompleksowe:
– „Pierwszy raz w przedszkolu” /01.09 – 15.09/
– „Bezpieczne ulice ” /18.09- 29.09/