MARZEC
KOTY
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE :
TEMATY KOMPLEKSOWE :
MISIE
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
-zakładamy „zielony ogródek” w kąciku przyrody i obserwujemy zmiany
zachodzące w naszych hodowlach
– poznajemy charakterystyczne dla wiosny zmiany zachodzące w przyrodzie:dłuższe dni, roztopy, budzenie się zwierząt ze snu zimowego, powrót ptaków, pojawienie się pierwszych kwiatów…
– uczestniczymy w tradycyjnym żegnaniu odchodzącej zimy ( marzanna) i powitaniu wiosny ( gaik-maik )
Tematy kompleksowe :
–„Wiosenny ogródek w naszej sali/ 6.III -17. III /
–„ Wiosno, ach to ty”/ 20.III – 31.III /
ORŁY
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
1. Poszerzanie wiedzy o przyrodzie i o otaczającym nas otoczeniu – wzbogacanie słownictwa dzieci. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat oraz myślenia przyczynowo -skutkowego. Rozwijanie sprawności manualnej oraz zdolności plastycznych. Doskonalenie umiejętności układania rytmów oraz klasyfikowania elementów według określonej cechy. Rozwijanie poczucia rytmu oraz tempa. Kształcenie wyobraźni ruchowej. Doskonalenie umiejętności opisywania przedmiotów.
2. Wzbogacanie wiedzy o różnych zawodach – poszerzanie słownictwa dzieci. Wzbogacanie wiedzy o zwierzętach. Doskonalenie umiejętności regulowania oddechu. Budowanie zdań poprawnych pod względem gramatycznym. Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do sklepu.
3. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych – dostrzeganie symptomów zbliżającej się wiosny. Odczytywanie symboli pogodowych,. Doskonalenie umiejętności regulowania oddechu – rozwijanie umiejętności prowadzenia prawidłowego toru oddechowego. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Słuchanie i rozumienie czytanego tekstu – odpowiadanie na pytania związane z tekstem.
4. Poszerzanie wiedzy przyrodniczej dotyczących zmian w przyrodzie oraz czynności związanych z nadejściem wiosny. Pożegnanie zimy, powitanie wiosny poprzez tradycyjne spalenie Marzany – symbolu zimy oraz marsz z Gaikiem-Maikiem, symbolem wiosny. Udział w przedstawieniu teatralnym z okazji powitania wiosny przygotowanym przez grupę „Tygrysków”. Przypomnienie narzędzi i przyborów niezbędnych do wiosennych prac w ogrodzie.
5. Rozwijanie zainteresowania poznawanymi literami „C, c”, „J, j”, „R, r”, „K, k”; kształcenie słuchu fonematycznego – przygotowanie do nauki czytania. Kształtowanie pojęcia liczby 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznanie obrazu graficznego tej liczby. Rozwijanie umiejętności prawidłowego liczenia – kształtowanie pojęć matematycznych. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych – przygotowanie do nauki pisania.
Tematyka kompleksowa:
-„Mamy różne domy” (27.02. – 03.03.)
-„Kim będę, gdy dorosnę” (06.03. – 10.03.)
-„Przedwiośnie” (13.03. – 17.03.)
-„Wiosenne porządki” (20.03. – 24.03.)
PSZCZÓŁKI
ZADANIA WYCHOWAWCZE:
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
BIEDRONKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
-Poznanie etapów sadzenia cebuli i pietruszki;
-Rozumienie, czego roślina potrzebuje do wzrostu.
-Dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia;
-Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi na przedwiośniu;
-Poznanie ptaków przylatujących wiosną: jaskółki, bociana, skowronka.
-Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną;
-Poznanie pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśniegu, krokusa.
-Rozumienie konieczności odpowiedzialnego zajmowania się zwierzętami domowymi;
-Zapoznanie z pracą weterynarza.
-Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – przeliczanie sylab w wyrazach.
-Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – przeliczanie dźwięków.
-Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
-Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. ,,Zielony kącik” /27.02-03.03/
2. „Czekamy na wiosnę” /06.03-17.03/
3. „Domowi ulubieńcy” /20.03-24.03/
TYGRYSKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
-Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
-Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
-Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
-Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
-Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
-Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
-Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
-Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
-Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
-Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
-Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
-Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
-Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
-Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
-Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
-Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
-Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
-Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
-Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
-Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
P-osługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„OZNAKI WIOSNY”/06.03-10.03/
„WSZYSTKO ROŚNIE”/13.03-17.03/
„PRACOWITA WIOSNA”/20.03-24.03/
„NA WSI”/27.03-31.03/
LUTY
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Tematy kompleksowe:
Zimowe zabawy /30.01.- 03.02./
U fryzjera /06.02. – 10.02./
Czas na bal /13.02.- 17.02./
Znamy różne sklepy /20.02.- 24.02./
MISIE
Zadania wychowawcze- dydaktyczne :
– Poznawanie zasad bezpiecznych zabaw na śniegu i śniegiem
– Rozwijanie poczucia rytmu i czerpanie radości ze wspólnych pląsów i zabaw w ramach balu karnawałowego
– Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających w wiejskiej zagrodzie – uzyskanie kilku informacji dotyczących hodowli tych zwierząt.
– Udział w codziennych spacerach w celu dotleniania organizmów – doskonalenie umiejętności sprawnego rozbierania i ubierania wierzchniej garderoby
– Realizacja programu w ramach Dwujęzyczności dzieci „Baby Beetles” wg. ustalonego schematu
Tematy kompleksowe :
– „Lubimy zimę” / 6.II – 10. II /
– „Karnawał” / 13.II – 17. II /
– „Na wiejskim podwórku ” / 20.II – 3.III /
TYGRYSY
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
-Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
-Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
-Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
-kształtowanie logicznego myślenia podczas prostych doświadczeń
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych
-doskonalenie umiejętności porównywania obiektów, wskazywania podobieństw i różnic
-poszerzanie wiedzy dzieci o sylwetki wybitnych sportowców biorących udział w zimowych mistrzostwach sportowych
-kształtowanie umiejętności przegrywania, cieszenia się z wygranej innych
-Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
-Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
-Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
-Rozwijanie pamięci wzrokowej.
-Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.
-Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
-Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
-Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
-Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
-Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
-Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
-Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
-Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Co można robić zimą”/30.01- 03.02/
„Zimowe mistrzostwa sportowe”/06.02-10.02/
„Karnawał”/13.02-17.02/
„Kiedy patrzę w niebo”/20.02-25.02/
„Dawno temu”/27.02-03.03/
STYCZEŃ
KOTY
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
TEMATY KOMPLEKSOWE
1. Wesołych Świąt /27.12.2022 -30.12.2022 /
2, Nowy Rok / 02.01.2022 – 06.01.2023 /
3. Mamy różne domy /09.01.2023- 13.01.2023 /
4. Święto Babci i Dziadka /16.01.2023 – 20.01.2023 /
ORŁY
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
Tematyka kompleksowa:
„Świąteczne wspomnienia” (27.12. – 30.12.)
„Nowy rok” (02.01. – 05.01.)
„Bale w karnawale” (09.11. – 13.01.)
„Zimowa olimpiada” (16.01. – 20.01.)
„Święto Babci i Dziadka” (23.01. – 27.01)
PSZCZÓŁKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
-Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
-Dostrzeganie zmian występujących w otoczeniu pod wpływem opadów śniegu.
-Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem.
-Uwrażliwianie na piękno zimowego krajobrazu.
-Kształtowanie uczucia przywiązania do swojej rodziny.
-Okazywanie szacunku osobom starszym.
-Określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami.
-Czerpanie radości z przygotowywania upominków bliskim osobom.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
02.01. – 13.01. „Zimowe zabawy”
16.01. – 27.01. „Kocham Babcie i Dziadka”
BIEDRONKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
-zapoznanie z pracą kucharki; poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tego zawodu;
-rozumienie znaczenia użyteczności pracy kucharki;
-kształtowanie uczucia przywiązania do swojej rodziny; okazywanie szacunku osobom starszym;
-określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami;
-czerpanie radości z przygotowywania upominków i wręczania ich bliskim osobom;
-wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku;
-rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem;
-wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy;
-zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności;
-uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku;
-zapamiętanie cech typowych dla zimy.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
,, Kucharka” /02.01- 06.01/
„Tydzień za tygodniem” /09.01- 13.01/
,,Zima bywa mroźna” /16.01-20.01/
„Święto babci i dziadka” /23.01-27.01/
TYGRYSKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
– kształcenie umiejętności językowych posługiwanie się pojęciami lód, para wodna, woda; – kształtowanie myślenia logicznego; rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi;
– doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski y; budzenie zainteresowania czy-
taniem – zapoznanie z wyrazem lody do czytania globalnego;
– rozwijanie słownika dziecka; rozwijanie myślenia matematycznego – rozdawanie po tyle
samo; budzenie ciekawości poznawczej dziecka; kształcenie wyobraźni; rozwijanie
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały; rozwijanie
sprawności fizycznej – podnoszenie sprawności dzieci, kształtowanie odporności na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w parach; doskonalenie sprawności manualnej dzieci; doskonalenie umiejętności różnicowania pojęć coraz większe, coraz mniejsze;
– budzenie zainteresowania czytaniem;
– kształtowanie umiejętności definiowania poprzez określanie cech; usprawnianie przeliczania;
– rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego myślenia;
– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; rozwijanie wyobraźni plastycznej dzieci; kształtowanie umiejętności występowania przed publicznością;
– rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w parach;
– rozwijanie sprawności narządów mowy;
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, dostrzeganie elementów fikcyjnych;
– rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej;
– doskonalenie sprawności manualnej dzieci;
– przeliczanie, porównywanie liczebności, porządkowanie;
– kształtowanie postawy szacunku do osób starszych;
Tematy kompleksowe.
Wszędzie biało./02.01.- 05.01./
Zimowe zabawy./09.01. – 13.01./
Nasze ulubione baśnie./16.01.- 20.01./
Babcia i Dziadek./23.01.- 27.01./
MISIE
Zadania wychowawcze- dydaktyczne :
– Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt – systematyczne dokarmianie ptaków – dosypywanie karmy do karmników usytuowanych na terenie ogrodu przedszkolnego.
-Zachęcanie dzieci do częstego przebywania na świeżym powietrzu– przypominamy zasady bezpieczeństwa dotyczące zimowych zabaw na śniegu i lodzie.
-Wdrażanie do właściwego ubierania się w czasie zimy.
-Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdobywania odporności.
-Udział w przedszkolnych „Jasełkach” – prezentacja kolędy „ Przybieżeli do Betlejem”
-Kształtowanie uczucia przywiązania do najbliższych członków rodziny, w szczególności do babci i dziadka i to nie tylko ze względu na ich święto.
-Uświadamianie następstwa pór roku. Zwracanie uwagi na zmian zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku, zapamiętanie cech typowych dla zimy.
2.Temat kompleksowe :
– Goście za oknem – dokarmiamy ptaki” 27.XII – 5. I /
– „Kocham babcię i dziadziusia”/ 9.I – 20. I /
-„Biało dookoła”/ 23. I – 3.II /
GRUDZIEŃ
MOTYLE
Zadania wychowawczo-dydaktyczne: -uświadamianie dzieciom konieczności ubierania się stosownie do pogody; -poznanie obyczajów świątecznych; -rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, kolęd i -pastorałek oraz tekstów powitanek i krótkich rymowanek; -kształcenie umiejętności liczenia: podawanie liczby przedmiotów, -wskazywanie na palcach liczbę policzonych przedmiotów, liczenie na -palcach i innych zbiorach zastępczych; -kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych; -nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach -codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności; -wyrabianie dbałości o ład i porządek. Tematyka kompleksowa: “Grudniowe życzenia” (05.-09.12.2022) “Święta za pasem” (12.-16.12.2022) “Świąteczne tradycje” (19.-23.12.2022) “Witamy nowy rok” (26.-30.12.2022)
KOTKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne.
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
– matematyczne oraz w zakresie nauk przyrodniczych,
– technologii i inżynierii;
– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
– zapoznanie z tradycja świat Bożego Narodzenia, śpiewania kolęd w czasie świat oraz, ze zwyczajem wysyłania kartek świątecznych;
– wdrażanie do reagowania ruchem na zmiany tempa, śpiewem na umówiony gest;
– rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej;
Tematy kompleksowe
-„Chcemy być potrzebni” 28.11 – 02.12
– „Już słychać dzwonki sań” 05.12 – 09.12
-„Witamy zimę” 12.12 – 16.12
-„Wesołych Świąt” 19.12 – 30.12
ORŁY
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Tematy kompleksowe:
TYGRYSKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne.
– kształtowanie sprawności językowej; doskonalenie umiejętności matematycznych i myślenia logicznego; kształtowanie percepcji słuchowej;
– wdrażanie do nawiązywania serdecznych przyjacielskich relacji z rówieśnikami;
– kształtowanie sprawności fizycznej – doskonalenie szybkości i skoczności, kształtowanie prawidłowych postaw we współzawodnictwie
– posługiwanie się pojęciami najpierw, na początku, później, na końcu;
– wdrażanie do uważnego korzystania ze wspólnych zabawek;
– rozwijanie słownika czynnego dzieci;
– budzenie zainteresowania osiągnięciami techniki;
– wdrażanie do posługiwania się zwrotami grzecznościowymi w zabawie;
– rozwijanie zainteresowania środowiskiem społecznym – poznanie przeznaczenia poczty i zadań pracowników poczty;
– rozwijanie myślenia logicznego – różnicowanie pojęć najwyższy, najniższy, średni, tyle samo, mniej, więcej;
– poszerzanie wiedzy na temat polskich zwyczajów związanych z Bożym Narodzeniem;
– tworzenie ciepłej, świątecznej atmosfery;
– czerpanie radości z przygotowań do świąt;
– kształtowanie myślenia logicznego – posługiwanie się nazwami dni tygodnia;
Tematy kompleksowe.
Świąteczne pocztówki./05.12. – 09.12./
Świąteczne zwyczaje./12.12.- 23.12./
Skok w Nowy Rok./27.12.- 30.12./
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Tematy kompleksowe:
-Pomagamy ptakom./05.12. – 09.12./
-Coraz bliżej święta. /13.12. – 24.12./
-Zima. /27.12. – 30.12/
MISIE
Zadania wychowawczo – dydaktyczne :
– Przybliżenie dzieciom bohaterów twórczości naszego patrona Kornela Makuszyńskiego – odwołanie się do Imienin Przedszkola oraz do bajki o Jacku i Placku, którą dzieci obejrzały w ramach tej uroczystości
– Prezentacja Hymnu przedszkola – osłuchanie się z jego tekstem i melodią
– Przy okazji wizyty Św. Mikołaja – wdrażanie dzieci do szanowania zabawek i innego sprzętu znajdującego się na sali, przestrzeganie zasady odkładania zabawek po skończonej zabawie na wyznaczone miejsca.
– Udział w przedszkolnej wigilijce – zapoznanie dzieci z polską tradycją wigilijnego stołu, zacieśnianie więzi rodzinnych i czerpanie radości z przygotowań do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia – wspólne przygotowanie świątecznych prezentów dla rodziców
– Realizacja programu dwujęzyczności Baby Beetles, uniwersalnego kursu dla dzieci w wieku przedszkolnym – poziom początkowy –Zoom 1,2,3,4
Tematy kompleksowe :
– „Kornel Makuszyński patronem naszego przedszkola” / 28.XI- 2.XII /
– „ Czekamy na Św. Mikołaja ” / 5.XII –9. XII /
– „ Spotkanie przy wigilijnym stole tuż, tuż” / 12.XII – 23 .XII/
LISTOPAD
TYGRYSKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„NA STAREJ FOTOGRAFII”/31.10- 04.11/
„JESIENNA MUZYKA”/07.11- 10.11/
„MALI ARTYŚCI”/14.11-18.11/
„KORNEL MAKUSZYŃSKI”/21.11-25.11/
„CIEPŁO I MIŁO”/28.11-02.12/
PSZCZÓŁKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
,,Deszczowa pogoda” (31.10-10.11)
„ Przygotowania zwierząt do zimy” (14.11-18.11)
BIEDRONKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
KOTKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE :
-Rozwijanie zainteresowań dzieci baśniami.
-Rozwijanie wyobraźni dziecięcej oraz inspirowanie do wyrażania treści w formie wypowiedzi i ekspresji ruchowej.
-Utrwalenie wiadomości o poznanych legendach, poznanie wartości legend dla tradycji kraju .
-Nabywanie poczucia przynależności narodowej.
-Kształtowanie postawy szacunku do historii naszego kraju, symboli narodowych,
-Kształtowanie umiejętności wokalnych; rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej
-Zapoznanie z tradycjami przedszkola – poznajemy twórczość patrona Kornela Makuszyńskiego,
TEMATY KOMPLEKSOWE :
ORŁY
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
Tematyka kompleksowa:
MISIE
Zadania wychowawczo -dydaktyczne-:
– Pasowanie na Przedszkolaka – jesteśmy współorganizatorami tej uroczystości, czerpiemy radość z bycia „przedszkolakami”.
– Dostrzegamy zmiany zachodzące w przyrodzie – potrafimy cieszyć się nawet w pochmurne dni.
– Przestrzegamy zasadę systematycznego wychodzenia na świeże powietrze pamiętając o odpowiednim ubiorze.
– Poznajemy mieszkańców parku i lasu – ich wygląd i zwyczaje.
– Rozpoczynamy realizację programu dwujęzyczności Baby Beetles, uniwersalnego kursu dla dzieci w wieku przedszkolnym – poziom początkowy
Tematy kompleksowe:
– „Pada deszczyk, pada” / 31.10 – 10.11/
– „ Jesień w parku i w lesie” /14.11- 25.11/
PAŹDZIERNIK
MOTYLE
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
Tematy kompleksowe
BIEDRONKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Tematy kompleksowe
-Dary jesieni. /03.10. – 14.10./
-Jesienna pogoda./17.10. – 28.10./
KOTKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE :
TEMATY KOMPLEKSOWE :
„Bezpiecznie na drodze” (03.10. – 07.10.)
„Nasze zwierzaki” (10.10. – 14.10.)
„Jesienny las” (17.10. – 21.10.)
„Przygotowanie do zimy” (24.10. – 28.10.)
PSZCZÓŁKI
ZADANIA TEMATYCZNO- WYCHOWAWCZE:
MISIE
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Tematy kompleksowe:
„ Owoce są bardzo zdrowe ” / 3.10 – 14.10 /
„ Warzywa pełne witamin” / 17.10 – 28.10
TYGRYSKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Tematy kompleksowe.
-W zdrowym ciele zdrowy duch./03.10.- 07.10./
-Jesienią w parku./10.10.-14.10./
-Jesienią w lesie./17.10. – 21.10./
-Przygotowania do zimy./24.10. – 28.10./
ORŁY
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE :
TEMATY KOMPLEKSOWE :
„Bezpiecznie na drodze” (03.10. – 07.10.)
„Nasze zwierzaki” (10.10. – 14.10.)
„Jesienny las” (17.10. – 21.10.)
„Przygotowanie do zimy” (24.10. – 28.10.)
WRZESIEŃ
BIEDRONKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
• Poznawanie zasad bezpieczeństwa dotyczących korzystania ze sprzętu terenowego i zabawek oraz podczas drogi do przedszkola,
• Utrwalenie znajomości imion kolegów i koleżanek,
• Rozwijanie poczucia własnej tożsamości,
• Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami,
• Kształtowanie nawyku odkładania zabawek na wyznaczone miejsce,
• Wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu oraz ćwiczenie pamięci słuchowej,
• Wdrażanie do reagowania na sygnały dźwiękowe i słowne,
• Kształtowanie umiejętności grupowania obiektów,
• Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
• Zaznajomienie z wyrazami i wyrażeniami dotyczącymi ruchu drogowego,
• Prowadzenie ćwiczeń artykulacyjnych usprawniających aparat mowy,
• Wytwarzanie dobrej atmosfery w grupie , służącej aktywnemu działaniu dzieci,
• Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie,
• Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię,
• Poznanie pracy policjanta – wygląd munduru, narzędzia pracy,
• Rozpoznawanie i nazywanie owoców: Jabłko, gruszka, śliwka,
• Rozumienie znaczenia spożywania owoców dla zdrowia.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Moje przedszkole”/01.09 – 09.09/
„Bezpieczny przedszkolak”/ 12.09 – 16.09/
„Jesień daje nam owoce i warzywa” /19.09 – 30.09/
KOTKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE :
-Rozwijanie umiejętności w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
-Rozwijanie kompetencji osobistych , społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się;
-Rozwijanie kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
-Rozwijanie kompetencji matematycznych oraz w zakresie technologii;
-Rozwijanie kompetencji w zakresie przedsiębiorczości.
TEMATY KOMPLEKSOWE :
,, Dzień dobry przedszkole“ ( 01.09- 09.09.)
,,Wakacje się skończyły” (12.09-16.09)
„Koniec lata w sadzie i w ogrodzie” (19.09-23.09)
„Kolorowy park” (26.09.-30.09)
TYGRYSKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„W przedszkolu”/01.09 – 09.09/
„Moja miejscowość”/ 12.09 – 16.09/
„Ja, ty i środowisko”/19.09 – 23.09/
„Dary jesieni na talerzu”/26.09 – 30.09/
PSZCZÓŁKI
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
MISIE
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„ W przedszkolu ” / 1.09 – 16.09 /
„ Bezpieczna droga do przedszkola” / 19.09 – 30.09 /