Deklaracja dostępności Informacje o kontraście A- A+ bip

U Orłów – „Banknoty, monety…”

« powrót do wyboru galerii
W piątek, 25 marca „Orły” miały okazję poznać i wyjaśnić sobie znaczenie dwóch określeń: „banknoty” i „monety”. Temat „pieniędzy” pojawił się już dzień wcześniej, kiedy to dzieci samodzielnie wypychały papierowe monety i pakowały je do strunowych woreczków nie wiedząc jeszcze tak naprawdę do czego będą wykorzystane… W piątek zagadka została wyjaśniona 🙂 W sali, pod gazetką tematyczną, pojawiła się „sklepowa witryna” wraz z „towarem”. Dzieci szybko zauważyły, że każdy towar miał przypisaną konkretną cenę. Wspólnie próbowaliśmy odczytać cenę każdego wyeksponowanego towaru. Najdroższa była lalka i samochód, a najtańszy okazał się cukierek. „Orły” wyjmowały papierowe monety i układały na dywanie różnego rodzaju konfiguracje monet w taki sposób, żeby dopasować do konkretnych cen towarów. Chętne dzieci próbowały wskazać towar, który mogłyby kupić za kwotę 10 złotych. Przy okazji zabawy pojawiło się określenie „reszty”… Na koniec zajęć każdy otrzymał kartkę i miał za zadanie nakleić na górze kartki banknot 10 złotowy, a pod nim narysować wybrany przez siebie towar z naszej „sklepowej witryny”, który można było zakupić za wskazaną kwotę 💰 Przy rysunku każdego towaru dzieci naklejały odpowiednią ilość monet tak, aby ich wartość odpowiadała ustalonej cenie danego towaru. Wszystkie 6 latki poradziły sobie z zadaniem bez problemu, młodsze wymagały niewielkiego wsparcia. Do zabawy w sklep jeszcze kiedyś wrócimy, bo zabawa okazała się świetnym sposobem nie tylko na poprawne liczenie.
U Orłów - "Banknoty, monety..."
« powrót do wyboru galerii